Hej igen!

Hinner inte skriva så mycket längre, jobbar mycket och har  tagit upp det mesta av min tid , men har även varit ledig två dagar som var väldigt uppskattade, och måste säga att jag uttnyttjade dom väl;)

Bio, trädgårn, sanden, stan, kanalen, fika med mera, myyysssigt:)

Jobbade idag och var trött på slutet och jag skulle nämnligen stänga idag. var fyra ungdomar kvar i 14 års åldern, killarna hade som vanligt blommiga badbyxor från kappahl på halva rumpan, tjejerna, pumashorts gärna med en liten troskant som sticker upp, en bh från H&M gärna en vit snoopy, helt kritvita med liten rinnande mascara runt ögonen, gul blondering, ungefär så.

Klockan slår 20,00 vilket betyder att hela badet ska vara tomt. Jag går först in i damernas och skrapar bort allt vatten, jag tänker hmm vart tog tjejerna vägen?
Jag hör tjejröster från KILLARNAS omklädmings rum, jag drar upp dörren ställer mig bredbent med armarnai kors när de alla fyra står och duschar och säger, Vad gör ni två här inne? Tjejrna: eeh eeeh, jag säger; ni går ut härifrån nu och föresten så har redan badet stängt .

Jag går ut och fixar lite, dom kommer inte ut.
Och ni som känner mig vet att även mitt tålamod kan brista (då blir jag ganska arg)

Jag sliter upp dörren och skriker : Fattar ni trögt era jävla fjortisar?! gå uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!

Kanske överagerade men de va lite kul efteråt, vet att dom där ungdomarna ändå är hjärndöda så det gör inget.

Tänkte förresten visa lite olika bilder från mina lediga dagar, lite skärgårsbilder och en bild på min nyinköpta klänning fråmn randiga rutan :)












Sunday

En liten mer mulen sommarkväll ligger över Moegate men det gör ingenting, funderar på att gå ut och gå nu, kan vara skönt när de inte är ashett. Har stått ute i solen sammanlagt 21 timmar den här helgen, man blir lite trött på det sometimes.  Men man ska iiiiinte klaga. älskar medelhavsvärmen!
 
Mami och papi kom hem igår, skönt dom hade köpt två jättefina armband som är lite små bohemiska, precis vad jag ville ha:)

Har inte mkt mer att berätta förutom att min helg har varit sjukt bra, vänner och göteborgare gjorde min helg perfekt, jag vill bo i GBG! sköna människor dom där. Nu ska jag kila, kanske hinner skriva imorgon, Dagen låt blir, Lil Wayne-lolipop.

Yo hoes!





I kissed a girl

heter min nya favvolåt med Katy Perry som är dagen låt!

Jobb idag, var riktigt kul att jobba idag, kommer fram så mkt goda fins männsikor och det menar jag,jag tycker verkligen om människor speciellt söta små lintottbarn :) Finns två barn som alltid kommer och småpratar, Alfred,3 år och Alva 5. världens gullgaste vill bara bära upp dom och pussa dom på rumpan :)

Imorgon blir det fins väder , ska tydligen bli ca 25 grader, de gillar vi myyycket! tänkte visa lite bilder från våran dagbok vi har på jobbet, den första sidan jag vill visa är presentation av alla jobbare, dock fick inte alla plats, men nästan. Haha som Linda sa häromdagen om någon skulle fota mig skulle jag inte ens få plats på kortet haha lät lite kul faktiskt ;P
 
Imorgon kväll hoppas jag på lite tacokväll? va säger ni breewds?  Ciao.









minadagarärväldigtenformiganu

Alla dagar ser likadana ut, jag är så trött känns som livet står stilla nu men jobbar fram till onsdag sen är det iallafall 2 dagars ledighet, då kommer syrran, William, Katta och Erik, kommer bli kul, lääängtar,
men ja tack Anna jag tar gärna en fika på onsdag :)

På fredag är de lön som kommer, får inte ut jättemkt men lite blir det iallafall ,skönt!
Som ni  märker har jag inte så jättemycket roligt att berätta , börjar dessutom bli ganska trött på en kollega som trycker ner en hon driver liksom men det blir vääldigt mycket och tillslut börjar man faktiskt ta åt sig lite, vet att de låter töntigt men blir lite för mycket helt enkelt. Men men, sånt man får leva med. ha en bra kväll, funderar på att lägga mig redan nu :/ kul liv hah.
 Dagens trudelutt blir som palm oh jag tänkte på samtidigt, Akon- Savoiur tonight,

Adios.

salongens egna lilla gulletussan

Ska jag också kalla mig som Klara och Mia, det går på ettan kl 21.30, svinkul är det!
Igår blev det lite fest hos Kalle, det var trevligt, jag och jessi åkte dit, var där ett bra tag satt och snacka med martin om alla hans skidminnen , vissa berättar på ett sånt roligt sett, han hade värsta inlevelsen när han berättade, fick ont i magen haha;D Sedan skjutsade jag hem Jessi och Norda, slutade med att Norda gick till deras korre backstage haha och började grilla korv haha så gick vi runt och smakade på alla glassmaker:)

Haha skulle skriva, det kommer bli svinkul råkade trycka på tangenten brevid istället så det blev det kommer bli svinkuk, gud vad jag garva haha! kolla in de här klippet, inte gulletussan men ett annat!
http://www.youtube.com/watch?v=t2HtcK6BsQg&NR=1 

ha de brrrra:) dagens låt, one republic-say all I need.

Fräsch och krispig

En ny grej som vi börjar att säga när något ser bra ut, haha JImmy använde sig av det uttrycket igår, lät lite kul faktiskt, Blev utgång igår trots att jag började 8.30 imorse, och tro mig det var hårt att gå upp i morse, fy tusan! Men nu är jag på gång igen efter en vilostund. Blir lite fest ikv'll med hos Kalle, kan va lite kul, ska alltså till kusinen en kilometer bort, bara han och jag som är hemma av våra familjer. Jessica kommer snart då ska vi äta popcorn och dricka vin?:)

Jag och jessica ska troligen till Thailand i Januari hihi blir nog bara två veckor, men jag tror det blir kanoners:) Har inte mkt mer att berätta om dagen och kvällen, hoppas jag får en lika trevlig kväll som jag hade igår:)

Bye folks!

Snygg häck

Skrek en 11 åring på badet, kul att ha lammkött som beundrare, kl var 19.50 och badet stänger 20.00 jag knackar på killarnas och säger , nu har ni 10 minuter på er innan jag kommer in, det ända jag hör är aaaaaaaaaaaaaah skynda er, hon kommer in! ;)
 Kl 20.05  knackar jag på igen, då säger dom, vi strippar vi kommer snart, eeh strippar tänker jag? Sedan kommer dom ut och säger; synd att du inte kom in, herregud småkillar finns det en hel del av på mitt jobb, man tror sig höraen tjej som ropar öh bruden schysst häck, men sen när man vänder sig om kommer man fram till att det var en 11 åring som inte har kommit i målbrottet än.
 Helgen blir FF Yoyo! ska vara hundvakt både den här helgen och nästa åt söta Wilma,

Nu är jag trött efter mitt rensande av ogräs mellan plattorna idag, jag skulle ha en frigolitplatta att ha knäna på så gjorde vi en sånhär bönrörelse, sedan började diskusissionen mellan mig, Pelle, Gerta och Lasse om vart Mecka låg, vi kom fram till sydväst, det lät bäst!

Ha en bra kväll, förresten en bra låt, Coldplay-Violet Hill!

Förresten

Dagens låt blir, David Guetta med tomorrow can wait, partie låååt;D

Min le har lediga dag har bestått av:

En heldag på stan med Jessica:) Vi uträttade många saker tycker jag, jessi köpte laptop, vi kollade resor på Resia, vi åt, shoppade, fikade, med mera, som Jonas sa ni bara fikar, och de gör vi ju, jämt fikar vi men de är ju gott så varför inte ;D

Jag köpte ett par jeans på Monki och ett par pumps på Vagabond.  I helgen blir jag hundvakt åt lilla Wilma, hon är såsöt och snäll så det blir nog inga problem alls. Imorgon är det jobb som gäller hoppas det blir bättrre väder, jädrans moln som ska vara ivägen, usch! Nu ska jag kila, ha en bra kväll i kvällssolen;)






Viktoriadagen

Skulle kunna tro att de är min namnsdag men tyvärr fyller ju bara kronprinsessan år. Jobbat idag har varit jättekonstigt väder, först jättefint med sol sen helt plötsligt åska och regn sen sol igen, och sådär hela dagen. Imorgon blir det jobb igen men på onsdag är jag ledig, min ända lediga dag:(  Får se vad man hittar på då!

Måste bara säga Ifk jävla soper ni är, skäms! Vi på jobbet har räknat ut att dom har 13 olika nationaliteter i deras lag, härligt! Ska hämta min mobil imorgon som jag varit utan sen i onsdags. Men nu ska jag dra mig tjineling!




Lånar en bild av dig Sanna ;D Guitar hero?!

förresten en bra låt, segertåget med maskinen :)

Min helg.

Har varit perfekt, en runda på stan med mami, roadtrip ut på vishan far far away, ni som vet fattar vad jag menar haha;D utgång , motorcykeltrip och marsmallowsgrillning;)

Igår var jag Jessica och Sanna ute, vi var först hos Emma, (jessicas syster) vi blev helt kära i hennes lägenhet och skulle unna döda för att få bo i den. Vi gick vidare ner mot stan och träffade Palm och Vicky, var roligt att se båda två:) Synd att ni inte kom till Hugo senare. Väl inne på Hugo fick jag ett hejdundrandes skrattanfall åt Sanna, helt sjukt kul;D

Sedan blev det hemfärd av Jesicas pappa som är hur snäll som helst, skjutsade mig ända hem till Mogate!
Nästa helg plus veckan efter är jag ensam hemma, kommer bli kul!
Förresten Ronan Keating- When you say nothing at all , haha:) stackars alla som fick stå ut med den sången gata upp och gata ner igår:) haha

                 

Tlöööött

Oh yes, helt slut efter 8 timmar stående i solen och tjata på barn. Finns mycket skitungar men assöta barn också, typ små lintottar på 2 år som går med massa glass runt munnen och vinkar lite till en, eller dom som kommer och ber en knyta badbyxorna för dom inte kan göra rosetter, lullisar.

Imorgon börjar jag 6.30 lite segt men ändå skönt att sluta ganska skapligt. Helgen vet jag inte riktigt hur den blir, imorgon kväll blir de myskväll med Sannis tror jag, var så himla länge sen vi sågs <3  Igår var jag med jessica och anna, fikade på fröken gul vid kanalen och åkte sedan in till stan en sväng och fikade där med,vi gillar att fika, gatt! Har som ni ser inget speciellt vettigt eller roligt att skriva eftersom det inte händer så värst mycket när man bara jobbar hela dagarna men helgen är ju fri

Men ha de bra allihopa!


 Studentdagen 5/6 - 08 <3

En grå tisdag

Har känt mig trött hela dagen man blir så otroligt seg av detta väder, duggregn heeeela dagen! Tur att jag har bra arbetskamrater, jag satt vid kassa och sa, Jag är lite sugen på kanelbullar, så säger Linda, men du jag fixar de ;) så kommer hon tillbaka med världens godaste bullar och chokladbollar från Jannes, gulligt av henne, det var min höjdpunkt på dagen, sedan grävde jag in mig ännu mera i min bok som jag läser som snart är slut by the way,

Imorgon ska jag ta några ungar som har saboterat i omklädningsrummet, alla bara:Vickan du får ta dom imorgon, det får jag göra för att Olle fick spola bort två spyor idag, fräscht! men jag kan ta på mig det, kan tycka att de är lite roligt att leka polis ibland:) Annars har de varit lugn dag, kom hem och kollade på Allsång på Skansen som varje tisdag, nu låter jag som en pensionär!

Avslutar med att visa lite olika bilder, första är på 2 klänningar, den ena hittade jag igår, den till vänster, mina sommarklänningar, andra är mina små vodkisar som jag fått :)





Tjofadderittan!

Regn, wiiie det är såååå kul älskart, speciellt när det är spöregn på min arbetstid, har läst 200 sidor i en bok, läst veckorevyn som var kass, är inte så förtjust i den tidningen men det var den enda tjejtidningen som fanns på Shell. Sen har jag läst korsord och druckit kaffe. Det var min arbetsdag det. Jacob åker till Bulgarien i två veckor så våran solbrännatävling kommer gå åt skogen för mig:( Har förresten börjat flaga i vänstra sidan av pannan, HETT! men inte mycket att göra åt. Får dock ett rus av att dra av flagor så jag kan faktiskt offra min panna för bara det!

Har planerat in en personalfest kommer bli röj, det var de ju minst sagt förra året då var det kräftskiva , vi får se vad vi gör de här året. Här ska ni få se min härliga arbetsplats som inte kräver så jättemånga foton förrens man upptäkt hela platsen, är inte så stort som ni förstår. Nu ska jag se film, Hedda.

 



En lyckad lördag!

Igår hamnade vi hos Martin(jessicas jobbarkompis) på förfest, mycket trevligt, alltid kul att träffa nytt folk ;D Vi var där drack, pratade, fick också ett samtal från en viss Timmy som hade lust att berätta hela sin livshistoria just den kvällen!

Vi började dra oss neråt men stannade på Donken, konstig ordning, men de fick bli så hihi, Väl inne på Hugo var det riktigt kul, vi drack Tequila och dansade som aldrig förr trevligt trevligt bjuder på lite alla möjliga bilder!
Ha en bra dag allihopa:)

         


Sol sol sol älskade sol.

Jupp solen är bland det bästa jag vet, har solat med mammi idag, skulle egentligen åkt ut till sanden med Anna, Matilda och Tiss Tiss men klockan bara gick efter ett besök hos doktorn som tog mer tid än vad det skulle plus att mamma skulle köpa blommor och sen ett ärende på apoteket. Men nu har jag iaf fått sola några timmar:)

Kvällen igår var jättehärlig, Klippte Mattias och Karl med Anna sedan bar vi oss fyra vidare till Maritim, en fiskresturand precis vid kanalen med kvällssol:) Sedab blev det promenad och ett stop vid shell, alla tyckte jag sög på fickparkering, jag förstår inte vad dom har fått det ifrån? haha, Mattias frågade även om jag fick köra på cykelbanan med min bil, haha, som ni förstår är den inte i största laget ,men lite småcharmig=)

Ikväll då, joo ikväll ska jag Jessica och Anna fika, kanske möter upp Memmis och Karin också, blir nog fräcka på kungsgatan, sedan pratade vi om ett litet kvällsdopp?
Har fått penecelin och hostmedecin med morfin i mmm mumma;) Det och vin perfekt fylla! Nejdå men ska kila ha en trevlig eftermiddag, kväll och natt!




Nu är det sommar!

På riktigt, har solat med mamma idag jätteskönt verkligen! Imorgom vet jag inte vad som händer men blir ngt soligt inblandat iaf:) Nu är de riktigt skönt ute, älskat sommarkvällar! Snart ska jag åka till Mathias och klippa honom och Karl sedan äta glass med Anna, gatti=) Och självklart glass från konfekthörnan, sen kanske det blir en sväng vid kanalen:)

Tjing tjong!